Logo

Skontaktuj się z nami

IMPAG Chemicals Poland Sp. z o.o.
Personal Care


ul. Powązkowska 44c
01-797 Warszawa, Poland

Tel : +48 22 418 40 00
Faks : +48 22 418 40 90
info@impag.pl

Polecamy

Personal Care


16.07.2019

Selfie: globalny trend jako siła napędowa przemysłu kosmetycznego

Internet ma znaczenie

Moda na selfie to globalny trend, który nie przemija od kilku lat. Ten rodzaj fotografii autoportretowej, zazwyczaj wykonywanej z trzymanego w ręku lub na kijku do selfie aparatu cyfrowego lub telefonu komórkowego pozwala na łatwe i szybkie uchwycenie chwil w czasie. Selfie to zdecydowanie jedno z najważniejszych fenomenów kulturalnych XXI wieku. Zgodnie ze statystykami Google, każdego dnia na całym świecie ludzie robią sobie średnio 93 miliony selfie. Szacuje się, że przeciętny przedstawiciel pokolenia millenialsów, czyli ludzi urodzonych w ostatnich dwóch dekadach XX wieku, przez całe swoje życie wykona 25,7 tys. selfie. Według niektórych statystyk pochodzących z 2014 roku, każdego tygodnia jest publikowanych ponad 17 milionów selfie w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Snapchat czy też Twitter, gdzie co 10 sekund na Instagramie jest publikowanych 10 selfie. Dane zebrane przez naukowców z Georgia Institute of Technology w 2015 roku pokazały, że  57% zdjęć samego siebie na Instagramie publikowanych jest przez ludzi w wieku od 18 - 35 lat, co nie jest zbyt zaskakującym zjawiskiem, biorąc pod uwagę demografię platform mediów społecznościowych. Badania wykazały, że grupa wiekowa poniżej 18 lat opublikowała około 30% selfie. Natomiast zaledwie 13% grupy wiekowej 35+ dzieliło się swoimi autoportretami w sieci. 59% selfie było publikowanych przez kobiety. Niektóre z szacunków podają również, że kobiety w wieku 16–25 lat poświęcają na selfie pięć godzin tygodniowo.

 
Bądź gotowy na zdjęcie w każdej chwili

Według obserwacji rynkowych Mintel, coraz większy nacisk na piękny wygląd przy robieniu selfie stanowi jedno ze zjawisk, które determinuje stały wzrost wartości rynku kosmetycznego w ostatnich latach. Fotografia tego typu odsłania obszary twarzy, które wymagają starannej pielęgnacji oraz makijażu. Pokolenie selfie goni zatem nieustannie za nieskazitelnym i wyprofilowanym wyglądem, dzięki któremu jesteśmy gotowi na idealne zdjęcie w każdym momencie.


Make-up dla pokolenia selfie 

Biorąc pod uwagę chęć dzielenia się swoimi zdjęciami w mediach społecznościowych oraz wraz ze zmianami technologicznymi oraz szybkim rozwojem naszych telefonów i aparatów fotograficznych, istnieje zapotrzebowanie na makijaż spełniający nowe standardy, co doprowadza do ogromnego wzrostu sprzedaży kosmetyków kolorowych. Wiele osób skłania się ku makijażowi, który pozwala na uzyskanie efektu przypominającego filtr aplikacji do edycji zdjęć, co zapewnia mniejszą potrzebę edytowania selfie, przed publikacją ich w mediach społecznościowych. Makijaż musi obecnie wydawać się nieskazitelny zarówno dla gołego oka, jak i najbardziej powiększonego obiektywu aparatu. Marki kosmetyczne wykorzystując potrzeby rynku, prześcigają się innowacjami w produkcji kosmetyków, oznaczonymi jako "photo-ready", „airbrush effect” czy też "HD, które mają zapewniać lepszy wygląd w obiektywie naszych smartphonów. Wzrost popytu odnotowały m.in. podkłady, produkty do modelowania konturów twarzy, kosmetyki rozświetlające, które grają ze światłem, oferując efekt rozmycia optycznego i dzięki którym cera jest jasna i idealna a także pomadki czy też mascary oraz produkty do wizażu brwi oraz palety cieni do powiek, które podkreślają nasze naturalne piękno.


Wyzwanie #NoMakeUp oraz kosmetyki „anty-selfie”

W opozycji do nieskazitelnego makijażu, pojawia się również trend #nomakeup. Aby pokazać światu swoją twarz bez make-upu i nie chować się za „makijażową maską”, stawiamy na kompleksową, efektywną, dostosowaną do osobistych potrzeb, pielęgnację przeciwstarzeniową i napinającą, która zagwarantuje zdrową, promienną, pełną blasku oraz gładką skórę. Ponadto, rosnącą popularność odnotowują również produkty „anty-selfie”, które mają za zadanie chronić nas przed szkodliwym działaniem ekranów naszych telefonów komórkowych, emitujących światło niebieskie, promieniowanie EMR, powodujących stres oksydacyjny i tym samym przyspieszających starzenie się skóry.

Maseczki do twarzy, które nie tylko pielęgnują

Gotowe maseczki to obecnie najwygodniejsza, najszybsza a jednocześnie skuteczna forma pielęgnacji skóry twarzy, którą możemy przeprowadzić w naszym domowym SPA. Równocześnie oczekujemy, aby za naszym pięknym wyglądem nie stały o wiele mniej atrakcyjne zabiegi pielęgnacyjne. Producenci kosmetyków wychodzą również naprzeciw potrzebom konsumentek, które nawet podczas swoich pielęgnacyjnych rytuałów chcą wyglądać równie dobrze a zabawne selfie w designerskiej maseczce mogą wrzucić później do mediów społecznościowych. Producenci prześcigają się obecnie w projektowaniu zabawnych maseczek w płachcie o fakturze koronki lub pokrytych wizerunkami różnych zwierząt, dzięki którym na czas naszego domowego rytuału SPA możemy się upodobnić do małpki, pandy, tygrysa, lwa czy też kota. Serca konsumentek na całym świecie w ostatnich latach podbiły również brokatowe maseczki. Kolorowe i błyszczące formuły są idealne do oryginalnego selfie. Żelowe maseczki z zatopionym brokatem lub drobinkami o różnych kształtach, jak gwiazdki lub serduszka, niezwykle połyskują i zapewniają kosmiczny wygląd, gwarantując przy tym dobrą zabawę.

Selfie, jako narzędzie do diagnostyki skóry

Czy zrobienie sobie selfie może nam pomóc w ocenie stanu naszej skóry? Oczywiście, że tak! Korzystając z rozwoju technologii sztucznej inteligencji, światowi potentaci na rynku kosmetycznym, udostępniają obecnie konsumentom usługę diagnostyki skóry w oparciu o selfie. Zdjęcie selfie zostaje przeanalizowane pod kątem jej problemów oraz oznak starzenia a następnie, na podstawie wcześniejszej analizy, otrzymamy spersonalizowaną diagnozę oraz model starzenia się naszej skóry. Finalnie otrzymujemy rekomendację zabiegów pielęgnacyjnych dopasowanych do potrzeb naszej skóry wraz z doborem odpowiednich produktów. Ponadto Modiface, firma należąca do L’Oréal, ogłosiła ostatnio, że korzystając z technologii sztucznej inteligencji, w oparciu o analizę informacji dostarczanych przez marki makijażowe, umożliwi klientom Amazona wypróbowanie produktów do makijażu przed ich zakupem w filmikach na żywo lub w selfie.

Więcej o innowacjach “High–Tech” w przemyśle kosmetycznym możesz przeczytać we wcześniejszym artykule na naszym blogu: The High – Tech Innovations of the Cosmetics Industry”.

Źródła:

1.     https://www.independent.co.uk/news/business/news/selfie-generation-cosmetic-sales-flawless-contours-instagram-facebook-social-media-snapchat-a7699901.html>

2.     https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/artykuly/co-wplynie-na-wzrost-sprzedazy-kosmetykow-kolorowy,46563

3.     https://pl.wikipedia.org/wiki/Selfie

4.     https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3619679/What-vain-bunch-really-24-billion-selfies-uploaded-Google-year.html

5.     https://www.news.gatech.edu/2017/06/21/selfies-we-love-how-we-look-and-were-here-show-you

6.     https://www.hqpress.org/blog-2/2018/11/20/the-selfie-generation

7.     https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/ludzieistyle/1729052,1,selfie-zyla-zlota-dla-firm-kosmetycznych.read

8.     https://www.gcimagazine.com/marketstrends/segments/cosmetics/Selfie-Culture-Has-More-Women-Seeking-to-Look-Good-for-Impromptu-Photos-236570941.html

9.     https://qz.com/912562/scientists-figured-out-why-your-selfies-are-funny-and-authentic-but-everyone-elses-are-so-narcissistic/

10.  https://www.refinery29.com/e

Selfie

NEWS

27.09.2020

PROJEKT BEAUTY UNPLUGGED: OD TRENDU DO PRODUKTU

PROJEKT BEAUTY UNPLUGGED: OD TRENDU DO PRODUKTU

Dedykowany producentom i konsumentom Clean Beauty

Czytaj więcej
08.09.2020

NASZ PARTNER FRIMA TRI-K OTRZYMAŁA ZŁOTY MEDAL ECOVADIS

TRI-K OTRZYMAŁA ZŁOTY MEDAL ECOVADIS

Grupa Galaxy, której częścią jest firma TRI-K, specjalizująca się w naturalnych…

Czytaj więcej
11.08.2020

Lista produktowa Nutrition and Health 2020 / 2021

Lista produktowa

Opis Firmy i lista produktowa Nutrition and Health

Czytaj więcej
06.07.2020

Wyjątkowy powód do świętowania

15 lat temu firma IMPAG Chemicals Poland została oficjalnie zarejestrowana jako…

Czytaj więcej
06.07.2020

TARGI IN-COSMETICS ZOSTAŁY PRZEŁOŻONE NA 2021

Targi in-cosmetics 2020 zostały przełożone.

Targi in-cosmetics zostały przełożone na przyszły rok. Nowy termin to 13-15…

Czytaj więcej
24.06.2020

Tekstura oraz odczucie na skórze

Tekstura oraz odczucie na skórze

to co sprawia, że jesteśmy lojalni wobec kosmetyków

Czytaj więcej
22.06.2020

RHEOLOGY: Właściwości aplikacyjne kosmetyku w rękach formulatora

Właściwości aplikacyjne kosmetyku w rękach formulatora

Właściwości reologiczne kosmetyków wpływają na postrzeganie produktu przez…

Czytaj więcej
10.06.2020

Zero Waste: Trend branży kosmetycznej

Trend branży kosmetycznej

Marki kosmetyczne i producenci stoją przed wyzwaniem, aby reagować na stale…

Czytaj więcej
29.05.2020

EKSFOLIACJA – Dla świeżej i promiennej skóry

Czy również szukają Państwo naturalnej alternatywy dla peelingów na bazie…

Czytaj więcej
27.05.2020

Naturalna pielęgnacja skóry w domu

Czas pandemii to czas, który w większości spędzamy w domu. Warto zatem zadbać o…

Czytaj więcej
12.05.2020

BEAUTY UNPLUGGED – DWIE NOWE BROSZURY

Mikroplastik kategorie

Czy również chcieliby Państwo produkować kosmetyki wolne od plastiku oraz zgodne…

Czytaj więcej
16.04.2020

Nowy koncept: Beauty unplugged – Disconnect from Plastics

Zachęcamy do obejrzenia filmu wprowadzającego!   

Czytaj więcej
27.02.2020

GLUKONIAN CHLORHEKSYDYNY 20%

chlorheksidinedigluconate

MOŻE BYĆ STOSOWANY RÓWNIEŻ JAKO ŚRODEK BIOBÓJCZY

Czytaj więcej
17.09.2019

Beautycare 2019

Najnowsze wydanie Beautycare jest już dostępne, a w nim:

Czytaj więcej