Logo

Skontaktuj się z nami

IMPAG Chemicals Poland Sp. z o.o.
Personal Care


ul. Powązkowska 44c
01-797 Warszawa, Poland

Tel : +48 22 418 40 00
Faks : +48 22 418 40 90
info@impag.pl

Polecamy

Personal Care


25.03.2019

Kosmetyki wegańskie – świadomi konsumenci, nisza dla dużych i małych producentów

Jeszcze kilka lat temu weganizm był traktowany jako niszowy i  niekonwencjonalny styl życia. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na dietę bezmięsną, jak również świadomie wybiera kosmetyki naturalne, wolne od składników pochodzenia zwierzęcego. Następstwem tego jest dynamicznie rozwijający się rynek kosmetyków wegańskich. Naprzeciw potrzebom rynku jak i trosce o środowisko wychodzą producenci kosmetyków – światowe marki jak i małe, lokalne manufaktury.


Vegan oraz Cruelty Free znakami świadomych konsumentów

Za znajdującymi się na opakowaniach symbolami „Vegan” oraz „Cruelty Free”  stoi działająca na całym świecie organizacja Vegan Society, certyfikująca m.in. kosmetyki. Do otrzymania znaku Vegan kosmetyk musi spełnić następujące warunki:

  • produkt nie może zawierać żadnych składników pochodzenia zwierzęcego lub odzwierzęcego (dotyczy to surowców, ocesu produkcji i produktu końcowego),
  • sam produkt, jak i jego składniki nie mogą być testowane na zwierzętach,
    produkt powinien być wolny od składników roślinnych, które pochodzą z upraw genetycznie modyfikowanych.

Wybierając wegański krem czy odżywkę do włosów konsument daje sygnał producentom, że nie akceptuje niepotrzebnego cierpienia zwierząt. Ciekawym zjawiskiem jest zainteresowanie kosmetykami wegańskimi u osób nieprzestrzegających diety wegańskiej, którzy nie chcą zmieniać swoich nawyków żywieniowych, natomiast w innych obszarach życia chcieliby przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska oraz produkcji gazów cieplarnianych.


Wzrost rynku kosmetyków wegańskich

Najnowszy raport przygotowany przez firmę badawczą Grand View Research (GVR) prognozuje, że do 2025 roku wartość światowego wegańskiego przemysłu kosmetycznego osiągnie 20,8 mld USD, w porównaniu z 12,9 mld USD w 2017 roku. GVR wyjaśnia, że wzrost wegańskiego przemysłu kosmetycznego przypisuje się przede wszystkim zwiększonym obawom konsumentów o dobro zwierząt (1).  Największe na świece firmy kosmetyczne dostrzegają zalety z wytwarzania produktów wykorzystujących składniki pochodzenia roślinnego czy mineralnego. Kosmetyki wegańskie zyskują swoją popularność ze względu na swoją wysoką jakość. Konsumenci są coraz bardziej świadomi produktów, które stosują oraz tego, że dobór składników kosmetyku wpływa na zdrowie i środowisko.

Badania pokazują również, że napędem do rozwoju rynku kosmetyków wegańskich są przede wszystkim młodsi konsumenci; milenialsi (urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku) oraz pokolenie Z  (urodzeni po 2000 roku) (2). Są to osoby otwarte na stosowanie diety roślinnej. Aktywnie poszukują marek, które wykorzystują naturalne składniki i przestrzegają wartości etycznych. Część z tych osób zakłada swoje lokalne manufaktury, które działają w zgodzie z wegańskimi wartościami. Z upływem czasu stają się rozpoznawalnymi, przynoszącymi zyski małymi przedsiębiorstwami.


Kanały sprzedaży kosmetyków wegańskich

Wegańskie kosmetyki do makijażu, pielęgnacji twarzy, ciała i włosów są obecnie powszechnie dostępne. Kosmetykami wege mogą się również coraz częściej pochwalić marki profesjonalne. Ich sprzedaż rośnie poprzez powstawanie nowych kanałów sprzedaży. Jedną z najpopularniejszych form zakupów kosmetyków wegańskich jest sprzedaż elektroniczna, ze względu szeroki wybór produktów oraz łatwość składania zamówień. Według raportu GVR, w 2011 roku Chiny odnotowały ponad 65% wzrost sprzedaży online kosmetyków wegańskich, dzięki  przeniesieniu zainteresowania konsumentów ze sklepów stacjonarnych na platformy internetowe/e-commerce (3,4).

Producenci stawiają również na bezpośredni kontakt z klientami. Doskonałą do tego okazją są popularne obecnie targi kosmetyków naturalnych, podczas których możliwe są nie tylko zakupy, a również osobiste poznanie marki, specjalistów opracowujących receptury oraz przetestowanie produktu.


Budowanie zaufania konsumentów

Bez względu na to czy jest to światowa czy lokalna marka, sprzedaż kosmetyków wegańskich opiera się na budowaniu zaufania klientów poprzez stosowanie surowców od wiarygodnych i sprawdzonych producentów. Klasyfikacja kosmetyków  jako „vegan” oraz „animal-friendly” jest ważnym aspektem etycznym, który pomaga zdobywać lojalność oraz pozyskiwać nowych klientów. Rynek kosmetyków wegańskich jest z pewnością bardziej skomplikowany, stawiający duże wyzwania, ale jego klienci pozostają długo wierni wobec wybranej, sprawdzonej marki.


Literatura / Źródła:

  1. vegan-beauty-Industry 
  2. increase-vegan-cosmetics 
  3. vegan-Cosmetics-market 
  4. Nielsen 2018: The future of beauty report
Natural cosmetics

NEWS

25.03.2019

JUŻ JEST!

NASZ NAJNOWSZY KATALOG SUROWCÓW KOSMETYCZNYCH !

Czytaj więcej
25.01.2019

To już 100 lat Grupy IMPAG!

To już 100 lat Grupy IMPAG!

Wszystko zaczęło się w 1919 roku od firmy handlowej dla szwajcarskiego ...

Czytaj więcej
16.01.2019

Produkty firmy Sunjin Beauty & Science

Sunjin Seria

Wielofunkcyjne modyfikatory sensoryczne i dodatki tworzące unikalne tekstury...

Czytaj więcej
12.12.2018

Nasz nowy film wizerunkowy

nasz nowy film wizerunkowy

W 2019 roku obchodzimy setną rocznicę działalności.

Czytaj więcej
05.12.2018

IMPAG Chemicals Poland dystrybutorem firmy Sunjin Beauty & Science

IMPAG Chemicals Poland dystrybutorem firmy Sunjin Beauty & Science

Z przyjemnością informujemy, że do grona naszych dostawców dołączyła firma...

Czytaj więcej
24.10.2018

Kongres HPCI 2018

Kolejna, 8 edycja targów HPCI już za nami.  Stoisko IMPAG cieszyło się dużym...

Czytaj więcej
28.09.2018

Beautycare 2018

Najnowsze wydanie magazynu Beautycare jest już dostępne.

Czytaj więcej
26.09.2018

BASF Actives Product Finder

Szybki dostęp do nowości surowcowych z oferty BASF Care Creations.

Czytaj więcej
04.07.2018

NaturePep® Amaranth – Widocznie grubsze i pełne blasku włosy

NaturePep® Amaranth

Mocne i zdrowo wyglądające włosy są niepodważalnym atrybutem piękna.

Czytaj więcej
21.03.2018

Rozpoczęcie współpracy z firmą RN Laboratories

Chlorhexidine

Z przyjemnością informujemy, że rozpoczęliśmy współpracę z firmą RN...

Czytaj więcej
28.12.2016

Sustainable Ingredient Award dla Baobab Tein NPNF®

Z przyjemnością informujemy, że nasz dostawca firma TRI-K otrzymał nagrodę...

Czytaj więcej