Logo

Skontaktuj się z nami

IMPAG Chemicals Poland Sp. z o.o.
Personal Care


ul. Powązkowska 44c
01-797 Warszawa, Poland

Tel : +48 22 418 40 00
Faks : +48 22 418 40 90
info@impag.pl

Polecamy

Personal Care


25.03.2019

Kosmetyki wegańskie – świadomi konsumenci, nisza dla dużych i małych producentów

Jeszcze kilka lat temu weganizm był traktowany jako niszowy i  niekonwencjonalny styl życia. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na dietę bezmięsną, jak również świadomie wybiera kosmetyki naturalne, wolne od składników pochodzenia zwierzęcego. Następstwem tego jest dynamicznie rozwijający się rynek kosmetyków wegańskich. Naprzeciw potrzebom rynku jak i trosce o środowisko wychodzą producenci kosmetyków – światowe marki jak i małe, lokalne manufaktury.


Vegan oraz Cruelty Free znakami świadomych konsumentów

Za znajdującymi się na opakowaniach symbolami „Vegan” oraz „Cruelty Free”  stoi działająca na całym świecie organizacja Vegan Society, certyfikująca m.in. kosmetyki. Do otrzymania znaku Vegan kosmetyk musi spełnić następujące warunki:

  • produkt nie może zawierać żadnych składników pochodzenia zwierzęcego lub odzwierzęcego (dotyczy to surowców, ocesu produkcji i produktu końcowego),
  • sam produkt, jak i jego składniki nie mogą być testowane na zwierzętach,
    produkt powinien być wolny od składników roślinnych, które pochodzą z upraw genetycznie modyfikowanych.

Wybierając wegański krem czy odżywkę do włosów konsument daje sygnał producentom, że nie akceptuje niepotrzebnego cierpienia zwierząt. Ciekawym zjawiskiem jest zainteresowanie kosmetykami wegańskimi u osób nieprzestrzegających diety wegańskiej, którzy nie chcą zmieniać swoich nawyków żywieniowych, natomiast w innych obszarach życia chcieliby przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska oraz produkcji gazów cieplarnianych.


Wzrost rynku kosmetyków wegańskich

Najnowszy raport przygotowany przez firmę badawczą Grand View Research (GVR) prognozuje, że do 2025 roku wartość światowego wegańskiego przemysłu kosmetycznego osiągnie 20,8 mld USD, w porównaniu z 12,9 mld USD w 2017 roku. GVR wyjaśnia, że wzrost wegańskiego przemysłu kosmetycznego przypisuje się przede wszystkim zwiększonym obawom konsumentów o dobro zwierząt (1).  Największe na świece firmy kosmetyczne dostrzegają zalety z wytwarzania produktów wykorzystujących składniki pochodzenia roślinnego czy mineralnego. Kosmetyki wegańskie zyskują swoją popularność ze względu na swoją wysoką jakość. Konsumenci są coraz bardziej świadomi produktów, które stosują oraz tego, że dobór składników kosmetyku wpływa na zdrowie i środowisko.

Badania pokazują również, że napędem do rozwoju rynku kosmetyków wegańskich są przede wszystkim młodsi konsumenci; milenialsi (urodzeni w latach 80. i 90. XX wieku) oraz pokolenie Z  (urodzeni po 2000 roku) (2). Są to osoby otwarte na stosowanie diety roślinnej. Aktywnie poszukują marek, które wykorzystują naturalne składniki i przestrzegają wartości etycznych. Część z tych osób zakłada swoje lokalne manufaktury, które działają w zgodzie z wegańskimi wartościami. Z upływem czasu stają się rozpoznawalnymi, przynoszącymi zyski małymi przedsiębiorstwami.


Kanały sprzedaży kosmetyków wegańskich

Wegańskie kosmetyki do makijażu, pielęgnacji twarzy, ciała i włosów są obecnie powszechnie dostępne. Kosmetykami wege mogą się również coraz częściej pochwalić marki profesjonalne. Ich sprzedaż rośnie poprzez powstawanie nowych kanałów sprzedaży. Jedną z najpopularniejszych form zakupów kosmetyków wegańskich jest sprzedaż elektroniczna, ze względu szeroki wybór produktów oraz łatwość składania zamówień. Według raportu GVR, w 2011 roku Chiny odnotowały ponad 65% wzrost sprzedaży online kosmetyków wegańskich, dzięki  przeniesieniu zainteresowania konsumentów ze sklepów stacjonarnych na platformy internetowe/e-commerce (3,4).

Producenci stawiają również na bezpośredni kontakt z klientami. Doskonałą do tego okazją są popularne obecnie targi kosmetyków naturalnych, podczas których możliwe są nie tylko zakupy, a również osobiste poznanie marki, specjalistów opracowujących receptury oraz przetestowanie produktu.


Budowanie zaufania konsumentów

Bez względu na to czy jest to światowa czy lokalna marka, sprzedaż kosmetyków wegańskich opiera się na budowaniu zaufania klientów poprzez stosowanie surowców od wiarygodnych i sprawdzonych producentów. Klasyfikacja kosmetyków  jako „vegan” oraz „animal-friendly” jest ważnym aspektem etycznym, który pomaga zdobywać lojalność oraz pozyskiwać nowych klientów. Rynek kosmetyków wegańskich jest z pewnością bardziej skomplikowany, stawiający duże wyzwania, ale jego klienci pozostają długo wierni wobec wybranej, sprawdzonej marki.


Literatura / Źródła:

  1. vegan-beauty-Industry 
  2. increase-vegan-cosmetics 
  3. vegan-Cosmetics-market 
  4. Nielsen 2018: The future of beauty report
Natural cosmetics

NEWS

06.07.2020

Wyjątkowy powód do świętowania

15 lat temu firma IMPAG Chemicals Poland została oficjalnie zarejestrowana jako…

Czytaj więcej
24.06.2020

Tekstura oraz odczucie na skórze

Tekstura oraz odczucie na skórze

to co sprawia, że jesteśmy lojalni wobec kosmetyków

Czytaj więcej
22.06.2020

RHEOLOGY: Właściwości aplikacyjne kosmetyku w rękach formulatora

Właściwości aplikacyjne kosmetyku w rękach formulatora

Właściwości reologiczne kosmetyków wpływają na postrzeganie produktu przez…

Czytaj więcej
10.06.2020

Zero Waste: Trend branży kosmetycznej

Trend branży kosmetycznej

Marki kosmetyczne i producenci stoją przed wyzwaniem, aby reagować na stale…

Czytaj więcej
29.05.2020

EKSFOLIACJA – Dla świeżej i promiennej skóry

Czy również szukają Państwo naturalnej alternatywy dla peelingów na bazie…

Czytaj więcej
27.05.2020

Naturalna pielęgnacja skóry w domu

Czas pandemii to czas, który w większości spędzamy w domu. Warto zatem zadbać o…

Czytaj więcej
12.05.2020

BEAUTY UNPLUGGED – DWIE NOWE BROSZURY

Mikroplastik kategorie

Czy również chcieliby Państwo produkować kosmetyki wolne od plastiku oraz zgodne…

Czytaj więcej
16.04.2020

Nowy koncept: Beauty unplugged – Disconnect from Plastics

Zachęcamy do obejrzenia filmu wprowadzającego!   

Czytaj więcej
09.03.2020

Targi in-cosmetics 2020 zostały przełożone.

Targi in-cosmetics 2020 zostały przełożone.

Targi zostały przełożone, natomiast my pozostajemy z Państwem w kontakcie drogą…

Czytaj więcej
27.02.2020

GLUKONIAN CHLORHEKSYDYNY 20%

chlorheksidinedigluconate

MOŻE BYĆ STOSOWANY RÓWNIEŻ JAKO ŚRODEK BIOBÓJCZY

Czytaj więcej
17.09.2019

Beautycare 2019

Najnowsze wydanie Beautycare jest już dostępne, a w nim:

Czytaj więcej
02.09.2019

IMPAG otrzymał srebrny status Ecovadis

Srebrny status Ecovadis

Grupa IMPAG otrzymała srebrny status EcoVadis za osiągniecia w obszarze…

Czytaj więcej
12.07.2019

Rozszerzenie współpracy z firmą Lessonia

Lessonia

Miło nam poinformować, że IMPAG został oficjalnym dystrybutorem firmy Lessonia…

Czytaj więcej